-
Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Sklep Hokus
§ 1 Postanowienia ogólne
1.1. Sklep internetowy Sklep Hokus, dostępny pod adresem internetowym www.hokus-sklep.pl , prowadzony jest przez Jana Niedźwiedzkiego w ramach działalności nierejestrowanej, zgodnie z przepisami ustawy Prawo przedsiębiorców z dnia 6 marca 2018 r.
1.2. Sprzedawca korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług (VAT). Wszystkie ceny podane w sklepie są cenami brutto, bez VAT.
1.3. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pośrednictwem:
- Adres e-mail: dzialobslugi@hokus-sklep.pl
- Numer telefonu: 735 393 734
§ 2 Definicje
2.1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.2. Sprzedawca – Jan Niedźwiedzki, prowadzący działalność nierejestrowaną pod nazwą Sklep Hokus.
2.3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
2.4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
2.5. Towar – produkty oferowane w sklepie internetowym.
2.6. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
2.7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
2.8. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
§ 3 Warunki zawierania umowy
3.1. Zamówienia w sklepie można składać poprzez formularz dostępny na stronie internetowej.
3.2. Zawarcie umowy następuje z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę. Potwierdzenie następuje drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu zamówienia.
3.3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami produktów.
3.4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe). Klient jest informowany o kosztach dostawy na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
3.5. W przypadku gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 4 Płatność i dostawa
4.1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
- za pośrednictwem bramki płatniczej Sky-Pay.
4.2. Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem:
- Paczkomat inPost
- kurier inPost
4.3. Termin realizacji zamówienia wynosi do 3 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy lub od dnia złożenia zamówienia w przypadku wyboru płatności za pobraniem.
§ 5 Odstąpienie od umowy
5.1. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 5.8.
5.2. Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni kalendarzowych od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego Towaru,
- zawarcia Umowy sprzedaży – w przypadku usług.
5.3. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia pocztą elektroniczną.
5.4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
5.5. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
5.6. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.
5.7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
5.8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5.9. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
5.10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
5.11. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 6 Reklamacje i gwarancja
6.1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad.
6.2. Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
6.3. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy podany w § 1.
6.4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć:
- zwięzły opis wady,
- okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia,
- dane Klienta składającego reklamację,
- żądania Klienta w związku z wadą towaru.
6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
6.6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 1 niniejszego Regulaminu.
6.7. Koszt odesłania Towaru w ramach procedury reklamacyjnej ponosi Sprzedawca.
§ 7 Ochrona danych osobowych
7.1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
7.2. Dane osobowe Klientów zbierane są wyłącznie w celu realizacji Zamówień i nie są udostępniane osobom trzecim. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klienta zawiera Polityka prywatności dostępna na stronie internetowej Sklepu.
§ 8 Postanowienia końcowe
8.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie sklepu.
8.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
8.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
8.4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).